Targi Kind und Jugend w Kolonii to okazja, aby zobaczyć wszystkie nowości ze świata fotelików w jednym miejscu. W tym roku prawie wszystkie firmy zaprezentowały coś w homologacji i-Size, która mówi o tym, że fotele homologowane są według wzrostu, a nie wagi. Trzecia faza tej homologacji mówi m.in. o tym, że prowadnice pasów powinny być zielone, a nie czerwone, więc w większości foteli widać już zielone znaczki. Dlaczego zielony? Bo zielony oznacza „to jest dobre, użyj tego”, a poprzedni kolor – czerwony – był podświadomie odbierany jako ostrzeżenie.

Britax

Niemiecka firma Britax Roemer w tym roku zaprezentowała nową wersję fotelika 9-36 kg, czyli Advansafix i-Size. Znany Advansafix IV został doposażony w XP-Pad (czyli tą poduszkę na pasach) oraz zmieniono zakres wagowy pasów – teraz są do 22 kg.
W Britaxie mieliśmy możliwość usiąść w modelu Dualfix M i-Size – był tak wielki, że każdy bez problemu mógł do niego wsiąść. Po założeniu gogli VR i słuchawek przenosiliśmy się do samochodu, w którym w szary deszczowy dzień siedzieliśmy z tatą. Tata zawoził nas do przedszkola, ale po drodze… mieliśmy wypadek. Fantastyczne doświadczenie dla każdej dorosłej osoby!

Recaro

Niemiecka marka Recaro po wykupieniu przez Artsanę (właściciela m.in. Chicco) zaskoczyła nas nowymi tapicerkami oraz nowymi fotelami w homologacji i-Size.
Recaro wprowadza modułową bazę isofix – na niej zamontujemy model Avan 0-13 kg oraz Kio do 105 cm wzrostu.
Ponadto Recaro przebudowało lekko model Zero.1 i wraca on pod nową nazwą – Salia i-Size.
Na nowo zostały też skonstruowane foteliki z grupy 9-36 i 15-36 kg. Te drugie – model Mako i-Size – są już w homologacji i-Size.
Nowe fotele Recaro będą się pojawiały w pierwszej połowie 2020 roku.

BeSafe
BeSafe zaprezentował swoje nowe foteliki obrotowe – izi Twist, izi Twist B oraz izi Turn.
Wszystkie obrotówki mają nowy zagłówek – Dynamic Force Absorber – oraz konstrukcję umożliwiającą uzyskanie właściwej pozycji w praktycznie każdym samochodzie – Universal Level Technology.

Kolejną rzeczą jest BeSafe izi Flex w kolorze Blue Legacy – wersja limitowana. Do stworzenia każdej tapicerki użyto 28 butelek z recyklingu.
Foteliki BeSafe będą też miały zmienione naramienniki – bardziej wycięte i węższe, żeby nie zsuwały się dzieciom z ramion. Powstanie też nowa wersja Modulara – izi Modular x1 – będzie miała nowe naramienniki i zagłówek z Dynamic Force Absorber.

Swandoo
Swandoo to nowa marka, której fotelik 0-13 kg o nazwie Albert jest już dostępny w sieci Tylem.pl, a na targach zaprezentowano nam Marie – fotelik obrotowy. Powstanie też wersja Marie tylko tyłem z Test Plus – będzie obracała się jedynie o 90 stopni, aby wyciągnąć dziecko i będzie się nazywać Curie.
Marie i Curie zobaczymy na sklepowych półkach jeszcze w tym roku.

Klippan
Fińska marka pokazała dwa nowe foteliki i oba są i-Size. Pierwszy z nich, to Opti 129 – fotel do 125 cm i 25 kg tyłem do kierunku jazdy z Test Plus oraz w homologacji i-Size.
Kolejnym pokazanym fotelikiem jest następca Kissa w wersji i-Size, a jego premiera przewidziana jest na przyszły rok.

Nuna

W tym roku Nuna pokazała nowe modele, które będą zastępować obecne – w większości są dosyć podobne, a jedynie wprowadzono w nich poprawki, żeby użytkowanie było łatwiejsze.
Nuna Prym zastąpi model Rebl Plus. Poprawiono zagłówek, a w dodatku dodano blokadę obrotu – od teraz to rodzic będzie decydował czy fotelik ma się obrócić 180 stopni czy zatrzymać po obróceniu bokiem. Nowe Nuny mają także magnesy, aby można było przypiąć do nich pasy i łatwiej instalować dziecko.
Nuna Pipa Next i-Size to następca Pipy Lite LX. W modelu została przedłużana budka, ale poprawiono regulację zagłówka oraz dodano bazę isofix i-Size. Specjalne elementy, które zwiększają bezpieczeństwo przy zderzeniach bocznych zamontowano na bazie, a nie w fotelu. Dzięki temu zachowano wagę poniżej 3 kg.
Nuna zdecydowała się lekko poprawić model Myti – dodano zielone prowadnice zgodne z i-Size (wcześniej były czerwone) oraz otwierane widoczne zabezpieczenia przed zderzeniami bocznymi.
Nuna MytiNuna Myti

Diono

Diono pokazało model Monterey 5 i-Size. Fotelik składa się, a w skorupie ma ukryte szelki, dzięki którym można go nosić jak plecak i można go zabrać na pokład samolotu – wejdzie do schowka kabinowego.

Avionaut
Polski Avionaut pokazał dwa modele – znany już MaxSpace od 100 do 150 cm wzrostu, który wchodzi na rynek jeszcze w tym roku oraz nowość SKY 0-25 kg.
Sky jest tylko tyłem do kierunku jazdy, montowany na pasy i będzie miał Test Plus, jednak dzięki zastosowaniu wkładki z ich modelu Pixel można do niego wsadzić nawet noworodka.

Maxi Cosi
W Maxi Cosi aż 8 nowych modeli!
Tegoroczny zwyciężca Innovation Award – Maxi Cosi Coral jest fotelikiem dla noworodków montowanym na bazie isofix lub na pasy (oczywiście i-Size) z wyjmowanym wkładem. Wkład waży 1.7kg i dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba będzie wyciągać z samochodu całego fotela.
Maxi Cosi wymyśliło jeszcze dwa nowe foteliki dla noworodków – jeden z nich – Marble – będzie rozkładany w samochodzie do bardziej płaskiej pozycji. Będzie montowany tylko na bazie isofix, bez możliwości montażu na pasy.
Co ważne – wszystkie foteliki dla noworodków od Maxi Cosi będą już miały normalne budki, a nie te zaczepiane o pałąk.
Maxi Cosi zdecydowało się także skonstruować nowy fotelik obrotowy. Mica jest montowana na isofix oraz ma nogę stabilizującą. Jest tyłem i przodem do 105 cm wzrostu.
Maxi Cosi zaprezentowało także matę, która łączy się ze smartfonem i wykrywa czy dziecko jest w samochodzie. Jeżeli wysiądziecie i oddalicie się od samochodu aplikacja przypomni Wam o dziecku, które dalej siedzi w foteliku. Podobną matę zaprezentowały jeszcze conajmniej 2 firmy.
Model Pearl Pro będzie się teraz nazywać Pearl Pro 2. Nowy model będzie miał dwustronną wkładkę dla maluchów – jedna strona materiałowa i jedna oddychająca.
Kolejne dwa fotele to modele kombinowane 0-25kg – Beryl i Emerald.
Beryl – to model, w którym można jeździć tyłem do 13 kg, następnie należy obrócić dziecko przodem od kierunku jazdy. Dziecko może być przewożone przodem do kierunku jazdy do 25 kg (w pasach pięciopunktowych!). Fotelik montowany jest za pomocą isofix i nogi stabilizującej lub pasów i nogi stabilizującej. Beryl kosztuje 1699 zł i jest już dostępny w sklepach Tylem.pl
Emerald, to także fotelik 0-25 kg. Emerald jest tyłem do 18 kg. Kiedy dziecko osiągnie tą wagę należy obrócić je przodem i wtedy zapiąć już w pasy samochodowe. Emerald jest montowany za pomocą isofixa i nogi stabilizującej.
Titan Plus jest nowym fotelem w kategorii 9-36 montowanym na isofix i top tether.
Morion – tańsza wersja Kore i Kore Pro. Od 100 do 150 cm wzrostu.

Cybex i GB
GB nie zaprezentowało nowych tapicerek, a jedynie dwa nowe modele – Convy-fix 0-25 kg i Uni-All 0-36 kg – oba są tyłem oraz przodem na isofix – pierwszy z nogą, drugi z top tetherem.
W Cybexie poza nową kolekcją pokazano modele 15-36 kg zgodne z i-Size – Solutiona S i-fix i Solutiona Z i-fix.

Joie

Joie pokazało dwa foteliki z Test Plusem – Spin oraz iSpin. Są to znane nam już foteliki, jednak w wersjach tylko tyłem – będą się obracać jedynie o 90 stopni po to, żeby wyciągnąć dziecko, natomiast nie będzie możliwości obrotu przodem do kierunku jazdy.

Graco
Graco wprowadza system modułowy z i-Size – jedna baza i dwa foteliki do niej pasujące oraz trochę nowych żywych kolorów.
Model Graco Ascent i-Size będzie tyłem i przodem do 105 cm wzrostu.

Jane
Jane pokazało fotelik 0-36 kg. Groowy, to model montowany na isofix wraz z nogą do 18 kg tyłem, z czego na początku przewozimy dziecko w wyjmowanym wkładzie z rączką. Później fotelik zostaje przekształcony w fotelik przodem i używany jest aż do końca.

Concord
Concord zaprezentował nową kolekcję oraz model Balance, który jest kopią Ikonica z Jane.